23:25 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقتصاد دانش بنیان

بنگاه های ایرانی پتانسیل جهانی شدن ندارند
پایگاه خبری راد: اگر کشوری می خواهد اقتصاد خود را رشد دهد باید بنگاه های تجاری در حد جهانی داشته باشد که متاسفانه ایران از چنین امکانی بی بهره است.
 ۶۰۰ فرصت شغلی در  نخستین جشنواره کار "صدف" ارائه می شود
پایگاه خبری راد: جشنواره کار «صدف» با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های صنعتی، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها، با هدف شناسایی و ارائه فرصت‌های شغلی و کارآموزی در دانشگاه علم‌وصنعت برگزار می‌شود.
استفاده از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در تولید انواع عصاره و اسانس
پایگاه خبری راد: "دفتر طرح ملی گیاهان دارویی" وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان "ستفا" به منظور توسعه همکاری‌های خود به عقد قرارداد همکاری پرداختند.
منطقه آزاد انزلی از ظرفیت بالایی در حوزه دانش‌بنیان برخوردار است
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: زیرساخت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه دانش‌بنیان در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.
ضرورت استفاده از توان جامعه علمی برای مقابله با جنگ اقتصادی
پایگاه خبری راد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بر لزوم استفاده از توان جامعه علمی کشور به منظور مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان تاکید کرد.
در شناسایی نخبگان غفلت شده است
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه در مورد ساز و کار فعلی شناسایی نخبگان و اشکال در این تشخیص، اظهار کرد: هدف مشخصی که در شناسایی نخبگان دنبال می‌شود اثرگذاری ملی است و در این مهم غفلت شده و آیتم‌هایی همچون رتبه در کنکور ملاک انتخاب بوده در حالیکه باید فعالیت اثربخش را ملاک نخبگی دانست و از آن افراد حمایت کرد.
مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست.
شفاف‌سازی در کنار افشاگری موانع را برطرف می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد که نمی‌توان به بهانه‌های مختلف پوشش حمایتی به کسی که دزدی می‌کند ارائه داد زیرا با شفاف‌سازی در کنار افشاگری موانع رفع می‌شود.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بزرگترین چالش بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: در حالی که هنوز روش ارزش‌گذاری مشخص و قابل استنادی برای استارتاپ‌ها و عرضه آنها در بورس یا فرابورس وجود ندارد تعدادی از استارتاپ‌ها مدعی هستند ارزش میلیارد دلاری دارند و می‌گویند سرمایه گذار خارجی قسمتی از سهامشان را با چنین ارقامی خریده است. آن‌ها می خواهند با چنین ارزش‌هایی وارد بازار سرمایه شوند، اما عده‌ای معتقدند این ارزشگذاری‌ها نادرست است و آن‌ها سرمایه خارجی جذب نکرده‌اند.
مالکیت معنوی؛ مسیر پیچیده پیش‌رو در ایران
پایگاه خبری راد: مالکیت معنوی از آن دست مباحثی است که حالا با تاکید بیشتر مسئولان روی استفاده حداکثری از فضای اقتصاد دیجیتال برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود؛ مخصوصا که موضوع مالکیت معنوی اساسا یک پیش شرط اصلی برای توسعه اقتصاد دیجیتالی به شمار می‌رود.
لایحه حمایت از مالکیت فکری چهار سال در حال بررسی است!
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه حمایت از مقوله مالکیت معنوی نیازمند چارچوب قانونی مشخصی است تاکید کرد که این یک بحث زیرساختی و زمینه‌ای برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در همه جای دنیاست.
ماموریت "۱۲ منطقه آزاد" در ارتباط با کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: علاوه بر تعیین ماموریت برای مناطق آزاد موجود نظیر ماکو، ارس، انزلی، چابهار و اروند در ارتباط با کشورهای همسایه، ماموریت‌های مختلفی نیز برای مناطق آزاد جدیدی نظیر اردبیل، اینچه‌برون، سیستان، بوشهر، مهران و بانه-مریوان که قرار بر ایجاد آن‌ها طی سال ۱۳۹۷ است، در نظر گرفته‌اند.
ماموریت "۱۲ منطقه آزاد" در ارتباط با کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: علاوه بر تعیین ماموریت برای مناطق آزاد موجود نظیر ماکو، ارس، انزلی، چابهار و اروند در ارتباط با کشورهای همسایه، ماموریت‌های مختلفی نیز برای مناطق آزاد جدیدی نظیر اردبیل، اینچه‌برون، سیستان، بوشهر، مهران و بانه-مریوان که قرار بر ایجاد آن‌ها طی سال ۱۳۹۷ است، در نظر گرفته‌اند.
نوسانات فصلی بیکاری اهمیت چندانی ندارد/ چوبی که از بی توجهی به اقتصاد دانش‌بنیان می‌خوریم
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان می‌گوید اینکه هر فصلی نسبت به فصل قبل بیکاری اندکی بالا و پایین می‌شود اهمیت چندانی ندارد چیزی که اهمیت دارد این است که اقتصاد جهانی در مرحله پساصنعتی به سر می‌برد این در حالی است که در ایران حتی به مرحله نیمه صنعتی نیز ورود نکرده‌ایم و این چنین است که صنایع ما رو به ورشکستگی است و حل مشکل بیکاری ما فقط در گرو توجه به اقتصاد دانش بنیان است.
سهم 1.35 درصدی مهارت آموزی از بودجه آموزشی کشور
پایگاه خبری راد: با اینکه سهم مهارت آموزی در ایجاد اشتغال بر کسی پوشیده نیست اما سهم آن از بودجه آموزشی سال آینده کشور فقط 1.35 درصد است.